10 niekonwencjonalnych pomysłów na promocję biznesu.

10 pomysłów na promocje biznesu

Znasz motto – Wyróżnij się, albo zgiń. Coraz częściej przekonuję się, że sprawdza się to w niemal każdym biznesie. Nie ważne czy sprzedajesz konkretne produkty czy usługi. Proszę tylko zrozum mnie dobrze. Wyróżnij się ma mieć wydźwięk pozytywny. Nie jestem zwolenniczką budowania swoje marki na skandalu czy na szokowaniu innych. Moim zdaniem takie działanie prędzej czy później odbije się na wizerunku. Chyba, że chcesz zawładnąć światem show biznesu i Twoja koncepcja opiera się na szokowaniu innych. Najpierw jednak trzeba się zastanowić czy rzeczywiście taką właśnie osobą jesteś. Nie ma nic gorszego, jak kreowanie swojej marki na błędnych założeniach, które kompletnie do Ciebie nie pasują. Oczywiście może się to dobrze sprzedać w danej chwili? W dłuższej perspektywie czasu niestety otoczenie może o Tobie zapomnieć. Znudzisz się i będziesz niewiarygodny.

Postanowiłam podzielić się z Wami kilkoma pomysłu, które moim zdaniem mogą być świetnym wyróżnikiem. Wszystko zależy jednak od rodzaju działalności jaką prowadzisz. Dlatego przed ich wykorzystaniem zastanów się, czy takie działanie będzie zgodne z misją twojej firmy. Czy nie zaburzy koncepcji Twojego wizerunku oraz czy trafi do odpowiednich odbiorców. Nie jest sztuką wydać duże pieniądze na promocję, sztuką jest wydać je we właściwy sposób. Często więc najlepszym rozwiązaniem jest część tego budżetu przeznaczyć na specjalistów, którzy wskażą jakie działania są dla Ciebie najkorzystniejsze.

Jeżeli jednak Twój budżet jest bardzo ograniczony i na razie musisz się zdać na siebie i swoje umiejętności zapraszam do lektury.

Przedstawiam 10 niekonwencjonalnych pomysłów na promocję biznesu :

Grafitti

Co może mieć wspólnego Graffiti z promocją. Bardzo wiele. Wszystko zależy od tego w jaki sposób to wykorzystasz. Jeżeli twoje działania opierają się w głównej mierze na rynku lokalnym co jest świetne rozwiązanie. Znajdź budynek położony w dobrym miejscu widokowym, który ozdabiają wandalskie graffiti. Następnie zaproponuj właścicielowi, że zamalujesz je na własny koszt przyjaznym dla oka graffiti. Jedyne co musi zrobić to wyrazić zgodę na twoje logo lub tekst reklamowy.

Paczka do znanej osoby

Jeżeli twój biznes to sprzedaż konkretnego produktu pomyśl jaka znana osoba mogłaby być jej ambasadorem. Następnie prześlij jej swój produkt zupełnie bezpłatnie. Dobrze aby jakieś wydarzenie było pretekstem do tego np. urodziny. Napisz ciekawe życzenia i przygotuj przesyłkę. Nie oczekuj niczego w zamian. Jeżeli naprawdę spodoba się tej osobie to co wysłałeś może stać się ambasadorem Twojej marki pokazując się z tym produktem. Lub zaintrygowana prezentem postanowi się sama do Ciebie zgłosić.

Klub osiedlowy

Kolejny przykład na promocję lokalnego biznesu. Zaproponuj, że bezpłatnie zorganizujesz jakieś wydarzenie dla mieszkańców. Potem zaproś innych lokalnych  przedsiębiorców do dołączenia się. Co to może być np. ryneczek rozmaitości z lokalnymi produktami. Dodatkowo zabawy dla dzieci i ciekawe konkursy z nagrodami. Pamiętaj, że w naszym klimacie większa część roku uniemożliwia korzystanie z uroków natury. Dlatego rodzice muszę się nieźle nagłowić jak zorganizować czas wolny sobie i swoim pociechom. Zaproponuj im jakąś alternatywę, a przy okazji opowiedz o sobie i swoim biznesie.

Bezpłatne warsztaty, spotkania w przedszkolu

Rodzice przedszkolaków starają się mocno włączać w życie swoich pociech. Chcą aby dobrze się czuły w przedszkolu, gdzie przebywają większą część dnia. Każda nowa atrakcja jest dla nich świetną zabawą i nauką. Rozważ więc, czy nie byłoby dobrym pomysłem zorganizować warsztaty lub spotkanie, podczas których pokażesz lub opowiesz czym się zajmujesz. Jeżeli jest to na przykład rękodzieło, możesz nauczyć dzieci jak zrobić coś samemu np. portmonetkę. Potem niech mają możliwość zabrania dzieła do domu, gdzie z boku umieścisz swoje logo i adres strony www.

Konkurs

Co w tym niekonwencjonalnego? Sam konkurs nie jest niczym odkrywczym i nowym. Natomiast nagroda może być już czymś  bardzo niestandardowym. Przeważnie w konkursach  widzimy nagrody materialne. Może zatem warto podejść do sprawy w bardziej emocjonalny sposób. Wygraną może być na przykład:

  1. weekend jako specjalny gość w Twoim domu (mieszkasz nad morzem lub górach pokaż piękno twojej okolicy oraz podaj na stół specjały twojego regionu),
  2. mentoring – zaproponuj wsparcie w biznesie i pomoc w jego rozkręceniu bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu.

Skorzystaj z crowdfundingu

Skorzystaj z finansowania społecznościowego. Stwórz ciekawy projekt i poproś społeczeństwo, aby cię wsparło. Zobacz na przykładach jakie pomysły mogą odnieść sukces. Jest to świetny pomysł na pokazie się.

Filmiki

Co filmiki mogą mieć wspólnego z  promocją? Obecnie wszystko. Pomyśl co ciekawego możesz pokazać w 5 minut i puść to w eter. Nie muszą to być profesjonalne filmy, nie o to w tym chodzi. Liczy się niebanalny pomysł i fajny przekaz.

Torebka lub neseser jako wizytówka

A czemu nie wydrukować logo lub hasła reklamowego na torebce. Przykłady możesz zobaczyć na stronie Mana Mana. W taki sposób sami możemy być swoją wizytówką. Aby jednak taka forma promocji sprawdziła się, torebka powinna być dobrej jakości, ciekawa, a napis lub logo wstawione w przemyślany sposób.

Opowiadaj, opowiadaj jeszcze raz opowiadaj

Mów o swoich działaniach nawet osobom poznanym przypadkowo. Rób to jednak umiejętnie i z wyczuciem. Im więcej osób dowie się co robisz, tym większa szansa na zdobycie nowych klientów. Jeżeli ludzie polubią ciebie, chętniej skorzystają z twoich usług lub produktów.

 

A co Wam przychodzi do głowy? Jakie niestandardowe formy promocji proponujecie?

%d bloggers like this: