10 zasad skutecznego zarządzania sobą w czasie

Funkcjonujemy w życiu według pewnych zasad. Są one różne w zależności od tego, gdzie mieszkamy, jaką religię wyznajemy oraz jakie wartości są dla nas cenne. Niektórzy zasady traktują bardzo poważnie inni podchodzą do nich z dystansem. Jedno jest jednak pewne, bez zasad życie by nie istniało. Nie byłoby harmonii w nas samych.

Również w kwestii zarządzania sobą w czasie możemy mieć inne punkty widzenia. Ważne, aby skutek jaki osiągamy był spójny z naszymi celami. Ja działam według 10 zasad, które prowadzą mnie skutecznie ku realizacji moich marzeń.  Mam nadzieję, że będą dla Ciebie pomocne.

10 zasad skutecznego zarządzania sobą w czasie:

  1. Każde pierwsze 30 minut swojego dnia, przeznacz na zaplanowanie go. Nie zaczynaj dnia, dopóki go nie zaplanujesz. Jest to najważniejszy moment Twojego harmonogramu.
  2. Planuj spędzić co najmniej 50 procent swojego czasu zajmując się działaniami, rozmowami, a nawet myślami które przyczyniają się do osiągania wyznaczonych przez Ciebie celów.
  3. Jeżeli pracujesz nad danym zadaniem, skup się tylko i wyłącznie na nim. Wyłącz telefon i nie odbieraj maili. Wyeliminuj również inne rozpraszacze np.  media społecznościowe (Facebook). Zaplanuj na to inny czas w ciągu dnia, jeżeli korzystanie z tych narzędzie rozwija Twój biznes.
  4. Ustal sobie przerwy. Czyli czas potrzebny na oderwanie się od tego, co robisz.
  5. Pięć minut przed każdą rozmową i zadaniem przeznacz na określenie jaki przyniesie skutek. Potem poświęć pięć minut po każdej rozmowie i działaniu na ustalenie, czy pożądany wynik został osiągnięty. Jeśli nie, czego zabrakło?
  6. Pamiętaj, że 20 procent Twoich zadań, rozmów i myśli generuje 80% wyników. Nie zapomnij jednak, że nie da się zrobić wszystkiego.
  7. Zajmuj się sprawami na które masz wpływ.
  8. Często zadawaj sobie pytania, czy dana czynność jest istotna z punktu widzenia Twoich marzeń i celów. Jeżeli nie znajdź rozwiązanie nie absorbujące Twojego czasu.
  9. Wykorzystuj swoje silne strony jako kapitał do osiągania sukcesu.
  10. Zapisuj wszystkie co ważne w swoim kalendarzu. Pamięć bywa ulotna.

 

 

%d bloggers like this: