Jak samodzielnie stworzyć plan marketingowy.

plan marketingowy

Po pierwsze i najważniejsze nie bój się. Plan marketingowy to nie jest skomplikowane opracowanie naukowe. Tak naprawdę taki plan masz już zapewne zrobiony. Tylko, że Twojej głowie, a taka forma nie jest do końca skuteczna. Umysł ludzki bywa zawodny i nie masz gwarancji, że w tym miejscu plan jest bezpieczny.  Musisz koniecznie go stamtąd wydobyć, uporządkować i przelać na papier. Taka forma jest zdecydowania lepsza, zarówno dla Ciebie jak i Twojego biznesu.

Dlaczego plan marketingowy na papierze to „must have„.

A. W ten sposób nie zapomnisz o żadnej kwestii ważnej dla Twojego biznesu

B. Będziesz mieć możliwość uporządkowania wszystkich działań, które zamierzasz wykonać

C. Zobaczysz ile potrzebujesz czasu i pieniędzy na rozwój swojej działalności

D. Masz szansę, że w trakcie pisania pojawi się całe mnóstwo nowych kreatywnych pomysłów

E. Odpowiesz sobie na bardzo ważne pytanie – kto jest twoim klientem, a co za tym idzie będziesz wiedzieć do kogo kierujesz swoją ofertę i jakim językiem powinnaś się  posługiwać

F. Zmobilizujesz się do działania. Bo nic tak dobrze nie działa jak spisane deklaracje.

Mam nadzieję, że przekonałam Cię, że plan marketingowy jest niezbędnym dokumentem w Twojej działalności. Skoro już wiesz o tym, to teraz pora na obalenie mitu, że jest to dokument trudny do sporządzenia. Oczywiście zaraz powiesz: No tak, ona zajmuje się tym tematem od lat, to może sobie mówić, że to jest łatwe. Oczywiście nie zaprzeczam na pewno jest to dla mnie łatwiejsze. Ale zapewniam tylko z pozoru. Gdy sama zasiadałam do napisania mojego planu uznałam, że skoro mam tyle lat doświadczenia to mój dokument powinien być perfekcyjny. Wielki błąd z mojej strony.


plan_marketingowy2

Czytaj dalej>>>

%d bloggers like this: