Marka, jej osobowość i dusza na przykładzie dwóch kawiarni.

W dniach 22-28 maja 2017 trwa w Trójmieście festiwal Czas na kawę. Współorganizatorem jest Strefa Kobiet Biznesu, którą tworzę razem z założycielką Joanną Suchocką.

Wybrałam się odwiedzić dwa miejsca w Gdyni, aby wypić dobrą kawę, zjeść pyszne ciacho i ocenić każdą kawiarnię.

Oba miejsca mają swój unikalny charakter i formę. Każda oferuje pyszną kawę i ciasta, ale w zupełnie inny sposób. Dlaczego niby to samo, ale zupełnie inaczej. To właśnie jest marka – dusza i osobowość. Miejsca tworzą ich właściciele.

Kofeina – marka dla wymagających.

Właścicielką jest Agnieszka Gorczyńska. Możesz przeczytać wywiad z nią, jaki znalazł się na łamach Latającej Szkoły. Stworzyła miejsce, które od samego wejścia pachnie Nowym Jorkiem. Cudowne i  klimatyczne. Spokojna muzyka w tle, nadaje niepowtarzalnego charakteru. Do tego aromatyczna kawa, pyszne ciasta i przekąski. Kofeina już na dobre zagościła w Trójmieście. Działa od roku i widać, że bardzo dobrze odczytuje potrzeby swoich klientów. Każdy element marki jest dopracowany. Dla mnie jako osoby zajmującej się właśnie tym tematem zasługują na szóstkę. Oby tak dalej.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

 

Więcej – marka dla optymistycznych smakoszy słodkości

Właścicielkami są dwie niesamowite kobiety. Dobrze znają świat słodkości – Diana Volokhova Sargsyan i Egidija Rozmyslovic. Stawiają na smaki przeszłości, w pięknej oprawie. To przede wszystkim cukiernia, dopiero potem kawiarnia. Miejsce od wejścia bije optymizmem. Cudowne kolory, piękne fotele i świeże kwiaty w wazonach. Do tego cudowna ekspozycja słodkości no i każda dieta przestaje się liczyć. Klient ma ochotę spróbować każdej pyszności. Dodatkowy plus to otwarta kuchnia, którą widać za szybą. Można podziwiać mistrzynie przy pracy. Nie ukrywam, że to klimat zdecydowanie dla mnie. Kawiarnia działa od niedawna i kilka drobnych elementów jest jeszcze do dopracowania, ale uważam, że to w żaden sposób nie ma wpływu na jej odbiór. Mnie to miejsce oczarowało.  I to jest właśnie dobrze budowana marka, już od samego początku. Albo Cię zachwyci, ale przejdziesz zupełnie obojętnie. Ważne aby wypływała naturalnie z upodobań właściciela, dopiero wówczas ma szansę się wybić i zaistnieć w umysłach innych.

 

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Jeżeli chcesz zgłębiać wiedzę na temat budowania marki? Zapraszam do mojej bezpłatnej Strefy VIP. Zapisz się poniżej. A jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej przejdź tutaj.

%d bloggers like this: