Pilates sposobem na piękną sylwetkę

Pilates

Chciałabym dzisiaj przybliżyć Wam temat ćwiczeń, które od lat stosuję. Obecnie mam chwilową przerwę, ale niebawem wracam, aby znowu delektować się tym sposobem poprawy samopoczucia i dbania o świetną sylwetkę.

Odkryłam Pilates jakieś 10 lat temu. Moja przyjaciółka zachęciła mnie do zapisanie się na zajęcia. Początkowo mnie to nie wciągnęło, ale odrywało myśli od rzeczywistości więc kontynuowałam. Zajęcia aerobowe już mnie nużyły. Chciałam coś zmienić.  Odkryłam Pilates, który ma dobroczynny wpływ na moje ciało jak i umysł. Zmniejsza bóle pleców, poprawia ruchomość w stawach, wzmacnia to co osłabione, a rozciąga to co przykurczone. To znakomite ćwiczenia dla osób aktywnych – jako uzupełnienie treningu sportowego, ale też dla osób odczuwających dolegliwości kręgosłupa. Dzięki Pilatesowi ciało jest sprawniejsze, silniejsze i bardziej wydajne. Uczymy się również prawidłowego oddechu, co pozwala zrelaksować i rozluźnić mięśnie od nadmiernego wysiłku.

Skąd się wywodzi Pilates? Niektórzy porównują go do Jogi. To nie jest jednak do końca to samo. Pilates to trening całego ciała, w skład którego wchodzi ponad 500 ćwiczeń inspirowanych jogą, baletem i treningiem siłowym.

Twórcą tej techniki był Jospeh Pilates. W latach dwudziestych ubiegłego wieku, stworzył tą metodę,  aby pomóc kontuzjowanym sportowcom i tancerzom powrócić do formy. Trening skupia się nie tylko na mięśniach dużych i mocnych, ale również na tych małych. Często po ćwiczeniach bolały mnie partie mięśni,  o których istnieniu nawet nie zdawałam sobie sprawy.

Metoda jest dobra dla każdego, zarówno kobiet jak i mężczyzn. Dla tych z bólami stawów i kręgosłupa, oraz dla tych z nadwagą. Ćwiczenia nie wymagają gwałtownych ruchów i podskoków. Do tego wykonywane są w krótkich seriach przez co nie nudzą się.

Efekty zaczynają być widoczne, gdy opanujesz technikę ćwiczeń. Nie zrażaj się jednak gdy trochę to potrwa. Musisz nauczysz się panować nad swoim ciałem. A co najważniejsze nauczyć się prawidłowo oddychać.

Spróbujcie, a nie pożałujecie. Zdjęcia otrzymałam od mojej przyjaciółki Beaty Oganowskiej z Centrum Joga i Pilates.

A Wy jaką formę treningu preferujecie?

Pilates

%d bloggers like this: