Podsumowanie działań budowania marki w 2016 roku – jak to zrobić krok po kroku.

Koniec roku to czas podsumowań. Może masz już dosyć tego tematu. W końcu wszyscy, wszędzie o tym trąbią. Ale może warto poświęcić na to trochę cennego czasu?

Podsumowania wbrew pozorom mają wiele zalet. Jedna podstawowa – wyciągasz wnioski na przyszłości. Czyli drugi raz, nie popełnisz tych samych błędów. Dlatego zbierz się w sobie i wykonaj kilka ważnych kroków.

Podsumowanie działań budowania marki będzie tematem tego postu. Może w 2016 nie przykładałaś się solidnie do tego. Nic nie szkodzi. Podsumowanie będzie dobrym startem w 2017 rok. Sprawdzisz co było nie tak. Jakie obszary wymagają poprawy, a nad jakimi kwestiami musisz się jeszcze mocno zastanowić.

Poniżej krok po kroku jak to zrobi

Zapytaj wujka Google.

Wpisz w wyszukiwarkę swoje imię i nazwisko lub nazwę swojej działalności. Przeanalizuj krok po kroku wyniki jakie zobaczysz. Jakie strony pojawiają się jako pierwsze. Jakie nawiązują do Twojej działalności. Potem odpowiedz sobie na pytanie, czy takie wyniki Cię satysfakcjonują. Czy są adekwatne do tego co robisz i co chciałabyś pokazać światu. WAŻNE!!! Postaraj się wykonać to działania na komputerze innej osoby. W ten sposób wyniki będą jak najbardziej wiarygodne. Czyli pokażą się takie jakie będą widzieć Twoi potencjalni klienci.

Zapytaj wujka Google po raz drugi

Sprawdź ponownie wyniki, tym razem w zakładce grafika. Zobacz jakie zdjęcia wędrują w sieci i są z Tobą powiązane. Następnie odpowiedz sobie na pytanie, czy taki wynik Cię zadowala.

Odwiedz swoje profile w mediach społecznościowych

Zobacz jak wyglądają Twoje profile w mediach społecznościowych:

  • jakie treści tam umieszczasz,
  • jak często,
  • jaką wartość dajesz czytelnikom,
  • jakie zdjęcia publikujesz,
  • jak wygląda strona tytułowa Twojego profilu,
  • czy wiadomo od razu czym się zajmujesz,
  • czy można łatwo trafić na Twoją stronę internetową

Strona internetowa

Twoja wizytówka w sieci.

  • Powiedz, co czujesz gdy wchodzisz na swoją stronę?
  • Czy spełnia Twoje oczekiwania?
  • Czy jest taka jaką sobie wymarzyłaś?
  • Czy Klient po wejściu do „Twojego domu” wie czym się zajmujesz?
  • Czy łatwo jest znaleźć ofertę?
  • Czy oferta jest czytelna?
  • Czy łatwo znaleźć kontakt do Ciebie?

Obsługa klienta

Zastanów się czy w 2016 wypracowałaś sobie odpowiednie standardy obsługi klienta.

  • Czy jest coś co Cię wyróżnia od konkurencji?
  • W jakim aspekcie jesteś wyjątkowa?
  • Co może sprawiać, że to własnie Ciebie wybiera Klient.

 

To kilka z podstawowych kroków jakie możesz wykonać, aby podsumować swoje działania w obrębie budowania marki. Mam nadzieję, że wyniki będą zadowalające. Jeżeli nie do końca, możemy wspólnie nad tym popracować i stworzyć odpowiednią strategię Twoich działań na 2017 rok. Zapraszam do udziału w moim programie ” Moja marka marzeń”. Szczegóły znajdziesz tutaj.

Przygotowałam dla Ciebie mały prezent. ” Brief dla grafika” do pobrania. Jest to zestaw pytań i przykładów, które powinnaś przekazać grafikowi, aby prawidłowo przygotował Twój system identyfikacji wizualnej.

 

A jeżeli chcesz wiedzieć więcej, jak budować swoją markę, zapraszam do Strefy VIP, gdzie publikuję materiały tylko dla moich subskrybentów.

Strefa VIP – link

%d bloggers like this: