Strona internetowa, a budowanie wizerunku cz. 3

Strona internetowa i wszystko co z nią związane to temat rzeka.  Pisałam już na ten temat tutaj i tutaj. Dzisiaj chciałabym przedstawić to zagadnienie w aspekcie budowania wizerunku. Jest to trzecia część z cyklu budowania wizerunku. Przeczytaj najpierw poprzednie jeżeli nie miałaś okazji:

  1. Jak świadomie budować wizerunek osobisty.
  2. Identyfikacja wizualna jako element budowania wizerunku osobistego.

Podstawowa kwestia o której musisz pamiętać:

Strona internetowa to Twoja wizytówka, bez niej nie istniejesz w sieci.

Dzisiaj każdy, Ty i Ja szukając produktów czy usług wpisuje dane hasło do wyszukiwarki. Następnie czeka na wyniki. To tam czerpiemy wiedzę na interesujący nasz temat. Jeżeli naszej strony nie ma nikt się o nas nie dowie. Ten punkt jest jasny i zapewne nikt nie zaprzeczy, że jest inaczej.

Ale strona to coś więcej. Chociaż niektórzy uważają, że ma tylko sprzedawać, ja uważam inaczej. Strona oprócz sprzedaży ma pokazywać Ciebie. Budować zaufanie i stworzyć więź z odbiorcą. jeżeli pokażesz jak jesteś i co jest dla Ciebie ważne przyciągniesz swoją grupę docelową.

Nie ukrywam, że mam trochę hopla na tym punkcie. Nieustannie dopieszczam swoje miejsce w sieci, sprawdzając co działa, a co nie. Strona musi w 100% odzwierciedlać mnie i moje usługi. Ma być miejscem w którym to ja przede wszystkim czuję się dobrze. Oczywiście nie można zapomnieć o wielu dodatkowych aspektach, które muszą być zachowane, aby była ona czytelna i przyjazna dla odwiedzającego.

Jakie elementy budują nasz wizerunek na stronie:

  1. Strona główna – najważniejsze miejsce. To tam trafia większość odwiedzających naszą stronę. Dlatego zadbaj o jej czytelność. Po pierwsze Twoje zdjęcie po drugie informacja czym się zajmujesz. Jeżeli w ciągu kilku sekund odbiorca nie będzie wiedział co robisz, wyjdzie. Nie będzie szukał dalej.
  2. Strona ma oczywiście sprzedawać, więc od razu skieruj odbiorcę do wykonania określonego działania. Działania na jakim Ci zależy. Może to być przejście do oferty czy zapis na listę mailingową.
  3. Ustal kto jest Twoim odbiorcą i skąd przychodzi (polecam Google Analitics). Potem pamiętaj, że każda strona wymaga jakiegoś działania. Określ je i tam kieruj odwiedzającego
  4. Pamiętaj im mniej tym lepiej. Mało zakładem w menu głównym. Nie będziesz rozpraszać odwiedzającego, tylko pokażesz konkrety.
  5. Dobrze skonstruowana oferta. Pokaż do kogo jest skierowana, ale również możesz napisać do kogo nie. Wówczas od razu zweryfikujesz swoją grupę docelową. A wszystkim spoza niej uczciwie powiesz, że nie spełnisz ich oczekiwań.
  6. Zakładka o mnie – buduje zaufanie. Opowiedz na niej swoją historię. Oczywiście, w miarę krótko i zwięźle. Niech klient Cię pozna i już się z Tobą zaprzyjaźni.

Te wszystkie elementy mają istotny wpływ na Twój wizerunek w sieci. Przemyśl każdy z nich, aby odpowiadał Twoim potrzebom i pokazywał Ciebie i Twoją firmę w odpowiedni sposób.

Poniżej przykłady różnych ciekawych stron:

strona internetowa

strona internetowa

strona internetowa

strona internetowa

Jeżeli masz ochotę podziel się z nami swoim doświadczeniem. A może masz pytania lub sugestie chętnie je poznamy. 

%d bloggers like this: