System CRM dla małej firmy. Czy to ma jakiś sens?

System CRM

Wydaje Ci się, że systemy CRM są zarezerwowane dla dużych firm. Nic mylnego. Możesz, a nawet powinieneś z nich korzystać prowadząc małą firmę lub własną działalność jednoosobową. Nie ma nic gorszego jak współpraca z firmą, w której przedstawiciel, nie pamięta na kolejnym spotkaniu ustaleń jakie poczyniliście. Lub nie przesyła nam oferty na czas. A co gorsze nie uwzględnia w niej naszych potrzeb, które jasno wyartykułowaliśmy. Momentalnie tracimy do niego zaufanie i wiemy, że dalsza współpraca na pewno nie będzie się układać. Jako klienci, chcemy od początku być profesjonalnie obsłużeni. Aby to było możliwe, my właściciele musimy poważnie podejść do tematu zarządzania kontaktami z klientami.

Co się kryje pod pojęciem CRM.

Ale co to jest tak właściwie ten system CRM. Jeżeli nie wiesz, poniżej przedstawiam definicję oraz wyjaśnienie czy jest ci to potrzebne.

CRM czyli Customer Relationship Managaement to nic innego jak Zarządzanie Relacjami z Klientami. Jest to strategia biznesowa, która skupia się na budowaniu długoterminowych związków z klientami w celu zwiększenia dochodów firmy, a także redukcji kosztów. Informatycy określają tym skrótem zaawansowane oprogramowanie, natomiast marketingowcy jako sposób zarządzania kontaktami z klientami począwszy od pierwszej rozmowy, poprzez przedstawienie oferty, sfinalizowanie transakcji do informacji zwrotnej od klienta, a skończywszy na ewentualnych reklamacjach. CRM zbiera te wszystkie dane w jednym miejscu i pozwala nam w każdej chwili zobaczyć historię danego klienta.

Czytaj dalej>>>

%d bloggers like this: